Algemeen paginakop met kruimelpad zonder CTA
Wachttijden
Navigatiemenu
- Zo werkt Brijder
- Locaties
- Alkmaar
- Alkmaar - Detox kliniek
- Alphen aan de Rijn
- Amstelveen
- Beverwijk
- Delft
- Den Burg
- Den Haag - Detox kliniek
- Den Haag - Jeugdkliniek Mistral
- Den Haag - Kiwistraat
- Den Haag - Medisch Sociaal Centrum
- Den Haag - Verslavingskliniek voor Ouder & kind
- Den Haag - Verslavingskliniek voor persoonlijkheidsproblematiek
- Den Haag - Zoutkeetsingel
- Den Helder - Pastoor Koopmanweg
- Den Helder - Verschoorlaan
- Gouda
- Haarlem - Schipholpoort
- Haarlem - Zijlweg
- Hoofddorp - Detox kliniek
- Haarlemmermeer
- Hoofddorp - Spaarnepoort
- Hoorn - Dampten
- Hoorn - Keern
- Katwijk
- Leiden
- Lisse
- Midden-Kennemerland | Velsen - Noord
- Onderzoek instituut PARC
- Purmerend
- Schagen
- Uithoorn
- Zaandam
- Zoetermeer
- Aanmelden
- Contact
- Actueel
Wachttijden
Wachttijden
De wachttijden op onze website voldoen aan de regelingen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Op hun website lees je meer hierover. De wachttijden per diagnosegroep verschillen niet van elkaar en zijn niet afhankelijk van jouw verzekering of verzekeraar.
Uitleg wachttijden
De wachttijden in de tabel hieronder zijn de gemiddelde wachttijden van de afgelopen twee maanden, De wachttijden op dit moment kunnen dus enigszins afwijken. Aan de genoemde wachttijden kunnen dan ook geen rechten worden ontleend.
Indien er ‘’niet beschikbaar’’ vermeld staat kan je contact opnemen met de locatie voor de actuele wachttijd of toelichting vragen tijdens het eerste gesprek.
- Aanmeldwachttijd (A): hoeveelheid weken wachten tussen aanmelding en intakegesprek. Dit verschilt per programma en locatie.
- Behandelwachttijd (B): hoeveelheid weken wachten vanaf het eerste intakegesprek tot start van jouw behandeling. Wij streven ernaar de start van jouw behandeling te laten aansluiten op de intake.
Gewijzigd op 04-10-2022
Vestiging | A | B |
Alkmaar | 11.6 | 2.6 |
Amstelland | n.v.t. | n.v.t. |
Delft | 7.5 | 2.4 |
Den Haag | 22 | 0 |
Den Helder | 6.2 | 5.9 |
Gouda | 9.1 | 3.4 |
Haarlem | 9.4 | 3.2 |
Hoofddorp | n.v.t. | n.v.t. |
Hoorn | 6.4 | 1.4 |
Jeugd | n.v.t. | n.v.t. |
Jeugd (kliniek) | 2.2 | 2.9 |
Jeugd Alkmaar | 1.8 | 5.7 |
Jeugd Alphen | n.v.t. | n.v.t. |
Jeugd Beverwijk | 5.1 | 1.5 |
Jeugd Delft | 11.4 | 2.4 |
jeugd Den Haag | 15.2 | 2.1 |
Jeugd Den Helder | n.v.t. | n.v.t. |
Jeugd Gouda | 8.6 | 3.4 |
Jeugd Haarlem | 1.3 | 3.9 |
Jeugd Hoofddorp | 3.1 | 7.8 |
Jeugd Hoorn | 2.3 | 6.1 |
Jeugd Leiden | 16 | 3.1 |
Jeugd Purmerend | 3.1 | 4.9 |
Jeugd Zaandam | 4.9 | 6.9 |
Purmerend | 11.5 | 5.6 |
Velzen Noord | 7.9 | 3.7 |
Zaanstad | 8.3 | 4.6 |
Zoetermeer | 7.5 | 1.2 |
Dit zijn gemiddelde wachttijden, de wachttijd voor jou persoonlijk kan dus afwijken. Aan de weergegeven wachttijden kunnen dan ook geen rechten worden ontleend. Als je bij een vestiging n.v.t. ziet, betekent het niet dat er geen wachttijd is. Wil je weten wat de wachttijd is, bel dan met 088 357 13 57.
Bij crisis geldt uiteraard geen wachttijd.
Mogelijk snellere behandeling op andere locatie
Soms kun je sneller behandeld worden op een andere locatie die misschien een verdere reisafstand heeft van jouw woonplaats of voorkeurslocatie. Vind je de wachttijd te lang en wil je weten of behandeling op een van onze andere locaties mogelijk is? Bespreek dit dan met het team/de vestiging waarvoor je bent aangemeld.
Wachtlijstbemiddeling
Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met jouw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf jouw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de zogenaamde 'treeknormen').
Alle wachttijden op een rij
Op www.kiezenindeggz.nl vind je wachttijden van veel zorgaanbieders in de ggz. Het overgrote deel van onze locaties vind je ook op deze website. Door een technisch probleem zie je bij enkele vestigingen staan ‘Deze aanbieder heeft geen wachttijden aangeleverd.’ Dit betekent niet dat er geen wachttijden zijn. Zie je dit staan? Bel dan met 088 357 13 57.