Over ons Over ons


Algemeen
Zowel jongeren als  volwassenen zijn welkom op onze vestiging.  Jongeren tot 23 jaar kunnen terecht bij Brijder Jeugd. Wij ondersteunen u bij uw hulpvraag zodat u weer de regie kunt nemen over uw eigen leven.  Als er naast uw verslaving ook sprake is ADHD, angst of depressie kan ons specialistische team u ook helpen. We kijken samen met u wat u nodig heeft.

Daarnaast heeft onze vestiging een Inloop en een mobiele medicatiepoli.

Inloop
Iedereen met een verslaving en/of psychiatrisch probleem is welkom bij onze inloop. U kunt hier rustig op adem komen, een kopje koffie drinken, gezellig een praatje maken en een maaltijd krijgen. Verder heeft u bij ons de mogelijkheid zich te douchten en uw kleding te wassen. U kunt ook gebruikmaken van telefoon en computer. Als u een verpleegkundige of arts wilt zien, kunt u dit aangeven. De inloop is gratis.

Mobiele medicatiepoli
Om medicatie van Brijder thuis verstrekt te krijgen heeft u eerst een intakegesprek om uw hulpvraag helder te krijgen. Daarna krijgt iedere cliënt bij Brijder een coördinerend behandelaar. Vaak is dit een verpleegkundige of maatschappelijk werker. Vervolgens krijgt u een afspraak bij de arts voor een medisch onderzoek en wordt in overleg met u de medicatie vastgesteld die u verstrekt aan u voorgeschreven en verstrekt gaat worden.

Na overleg tussen uw arts, uw coördinerend behandelaar en de medewerkers van de medicatiepoli krijgt u een advies over hoe vaak per week u thuis medicatie verstrekt krijgt. In de eerste maanden krijgt u vaker medicatie verstrekt, zodat wij een beeld krijgen hoe u op de medicatie reageert en hoe u met de medicatie omgaat. Het aantal keren dat u thuis medicatie ontvangt, kan in de loop van de tijd wijzigen. Dit is afhankelijk van hoe het met u gaat.

Minimaal twee keer per jaar heeft u contact met de arts. U krijgt adviezen en ondersteuning van de medicatiepoli om het medicatiegebruik en eventuele schadelijke gevolgen, zoals bijwerkingen, in de gaten te houden. Veelal worden medicijnen onder toezicht van de verpleegkundige ingenomen. Daarnaast heeft u regelmatig contact met uw coördinerend behandelaar.

Behandelmogelijkheden
Tijdens uw behandeling sluiten we zoveel mogelijk aan op uw wensen en mogelijkheden. Via de GGZ keuzehulp app kunt u onderzoeken welke behandeling bij u  past. Of zie het totaaloverzicht van onze behandelingen.

Uw mening

Om onze zorg continu te verbeteren, is uw mening belangrijk. Deel daarom uw suggestie of mening met ons. Ook een compliment is waardevol voor ons, zodat wij bij verbeteringen het goede behouden.  Maar ook als u niet tevreden bent, horen we dat ook graag. Laat het ons dus weten.U kunt uw mening over uw behandeling ook geven via Zorgkaart Nederland.

Voor verwijzers

We hebben voor u een handig verwijzerspunt waar u terecht kunt voor consultatie en advies en om uw patiënt aan te melden. Voor vragen die direct betrekking hebben op uw patiënten die bij ons in behandeling zijn, kunt u direct contact opnemen met de betreffende behandelaar. 

Afspraak afzeggen

Verhinderd voor uw afspraak? Laat ons dit op tijd weten!
Het kan gebeuren dat u niet op uw afspraak kunt komen. Laat ons dit uiterlijk één werkdag van te voren weten. Wij kunnen op dit tijdstip dan een andere cliënt inplannen. Uw afspraak kunt u afzeggen bij de vestiging waar u deze ook heeft gemaakt. Hartelijk dank voor uw medewerking.

Adres

Leeghwaterweg 1A
1951 NA Velsen-Noord
088 - 358 37 15
088 - 358 33 00 (aanmelden)

Openingstijden

Werkdagen: 9:00 - 17:00 uur

Inloop
Maandag tot en met vrijdag 9.30 tot 12.30 uur

Mobiele medicatieverstrekking
Maandag, woensdag en vrijdag thuisverstrekking van 9.00 tot 13.00 uur