Algemeen paginakop met kruimelpad zonder CTA

Wachttijden

Wachttijden

Heb je de stap genomen om hulp te zoeken voor je verslaving? Dan wil je natuurlijk snel in behandeling. We doen er alles aan om jou zo snel mogelijk hulp te bieden. Hieronder lees je meer over de wachttijden van Brijder.

De wachttijden op onze website voldoen aan de regelingen van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa). Op hun website lees je meer hierover. De wachttijden per diagnosegroep verschillen niet van elkaar en zijn niet afhankelijk van jouw verzekering of verzekeraar. 

Uitleg wachttijden 

De wachttijden in de tabel hieronder zijn de gemiddelde wachttijden van de afgelopen twee maanden, De wachttijden op dit moment kunnen dus enigszins afwijken. Aan de genoemde wachttijden kunnen dan ook geen rechten worden ontleend. 

Indien er ‘’niet beschikbaar’’ vermeld staat kan je contact opnemen met de locatie voor de actuele wachttijd of toelichting vragen tijdens het eerste gesprek.

  • Aanmeldwachttijd (A): hoeveelheid weken wachten tussen aanmelding en intakegesprek. Dit verschilt per programma en locatie. 
  • Behandelwachttijd (B): hoeveelheid weken wachten vanaf het eerste intakegesprek tot start van jouw behandeling. Wij streven ernaar de start van jouw behandeling te laten aansluiten op de intake. 

Gewijzigd op 07-03-2024

Vestiging A B
Alkmaar                                    12 2
Amstelland n.v.t. n.v.t.
Delft                                      6 2
Den Haag                        - -
Den Helder                                 7 2
Gouda                                      9 3
Haarlem                                    9.4 3.2
Hoofddorp                                  12 0
Hoorn                                      6 2
Jeugd n.v.t. n.v.t.
Jeugd (kliniek) - -
Jeugd Alkmaar 8 5
Jeugd Alphen  4 3
Jeugd Beverwijk 11 3
Jeugd Delft 9 3
jeugd Den Haag 9 6
Jeugd Den Helder 12 4
Jeugd Gouda 12 5
Jeugd Haarlem 10 4
Jeugd Hoofddorp 8 5
Jeugd Hoorn 9 4
Jeugd Leiden 10 3
Jeugd Purmerend 7 4
Jeugd Zaandam 12 5
Purmerend                                  13 4
Velzen Noord                               11 3
Zaanstad                                   11 4
Zoetermeer                                 10 1

​​​​​​​​​​​​Dit zijn gemiddelde wachttijden, de wachttijd voor jou persoonlijk kan dus afwijken. Aan de weergegeven wachttijden kunnen dan ook geen rechten worden ontleend. Als je bij een vestiging n.v.t. ziet, betekent het niet dat er geen wachttijd is. Wil je weten wat de wachttijd is, bel dan met 088 357 13 57.

Bij crisis geldt uiteraard geen wachttijd.  

Mogelijk snellere behandeling op andere locatie 

Soms kun je sneller behandeld worden op een andere locatie die misschien een verdere reisafstand heeft van jouw woonplaats of voorkeurslocatie. Vind je de wachttijd te lang en wil je weten of behandeling op een van onze andere locaties mogelijk is? Bespreek dit dan met het team/de vestiging waarvoor je bent aangemeld. 

Wachtlijstbemiddeling

Wanneer je de wachttijd te lang vindt, kun je altijd contact opnemen met jouw zorgverzekeraar en vragen om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen, zodat je binnen 4 weken vanaf jouw eerste contact met een zorgaanbieder een intakegesprek krijgt en dat binnen 10 weken vanaf de intake, de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de zogenaamde 'treeknormen'). 

Alle wachttijden op een rij  

Op www.kiezenindeggz.nl vind je wachttijden van veel zorgaanbieders in de ggz. Het overgrote deel van onze locaties vind je ook op deze website. Door een technisch probleem zie je bij enkele vestigingen staan ‘Deze aanbieder heeft geen wachttijden aangeleverd.’ Dit betekent niet dat er geen wachttijden zijn. Zie je dit staan? Bel dan met 088 357 13 57