Afkicken wiet

Behandeling gameverslaving

Gameverslaving.jpg

Wil je stoppen met gamen of ben je op zoek naar hulp? Brijder biedt een behandeling gameverslaving. De meeste gameverslaafden zijn jonger dan 25 jaar.

Brijder Jeugd heeft veel ervaring met de behandeling van jongeren met een gameverslaving en biedt hulp bij gameverslaving.

Ben je ouder dan 25 jaar? Wil je afkicken van gamen en zoek je hulp bij gameverslaving? Een gameverslaving lijkt op elke andere verslaving. Onze behandelingen sluiten ook aan als je gameverslaafd bent. Meestal volstaat een kortdurende behandeling.

Keuzehulp behandeling gameverslaving

Brijder biedt verschillende behandelingen aan om te leren stoppen met gamen. Als je passende hulp zoekt bij problemen door gamen, kun je met de Keuzehulp Brijder jouw eigen behandelmogelijkheden binnen Brijder onderzoeken. Je geeft antwoord op stellingen en kiest de behandeling(en) die jou het meest aanspreken. De Keuzehulp is gemaakt voor volwassenen. De behandelingen van Brijder Jeugd worden hierin niet meegenomen. Ga naar Keuzehulp

Aanmelden voor behandeling gameverslaving

Meld je aan voor een gesprek. Dan bespreken wij met jou welke behandeling gameverslaving je wilt volgen. Of vraag eerst advies aan een ervaringsdeskundige via het e-consult. Je kunt hier ook terecht als je je zorgen maakt over jouw partner of familielid.

Ook is er een zelfhulpmodule gameverslaving van Mirro, die specialisten van Brijder hebben ontwikkeld. Deze module zorgt ervoor dat je stilstaat bij jouw gamegedrag. Door het maken van oefeningen en het krijgen van tips en uitleg leer je bewuster naar jouw gamegedrag te kijken. Je leert ook hoe je controle houdt. Je doorloopt de module zelfstandig (zonder begeleiding van een zorgprofessional) vanachter jouw computer, op het moment dat het jou het beste uitkomt.

Cognitieve Gedragstherapie bij gameverslaving

Cognitieve gedragstherapie (CGT) is de best onderzochte, meest toegepaste vorm van psychotherapie van dit moment. Het bestaat in de eerste plaats uit het opsporen van negatief gedrag en slechte gewoonten, maar ook van de gedachten en gevoelens die deze in stand houden. Dit gebeurt door het registreren van momenten waarop een probleem zich voordoet. Vervolgens leer je om op zulke momenten iets anders te doen en vooral om je door andere gedachten en gevoelens te laten leiden dan eerst.